کد خبر: ۱۶۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
رئیس حوزه علمیه زرین‌دشت: 

 امام رضا (ع) غریب الغربا بودند

 رئیس حوزه علمیه زرین‌دشت گفت: شنیده‌ایم امام رضا (ع) غریب الغربا بودند و به همین علت مأمون به خودش جرأت داد امام رضا (ع) را شهید کند چون احساس می‌کردند امام رضا (ع) فدایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر چمانه در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آقا امام رضا (ع) بیان کرد: شنیده‌ایم امام رضا (ع) غریب الغربا بودند و به همین علت مأمون به خودش جرأت داد امام رضا (ع) را شهید کند چون احساس می‌کردند امام رضا (ع) فدایی ندارند.

 وی در ادامه افزود: امام رضا (ع) اگر مدافع در حریمشان داشتند، مأمون به خودش اجازه نمی‌داد که به حضرت زهر بدهند وایشان را مسموم و به شهادت برساند.

 رئیس حوزه علمیه زرین‌دشت ضمن تشکر از همت مردم ایران، بیان کرد: الحمدلله این همه سال از عمر مقدس نظام جمهوری اسلامی گذشته است؛ ولی با تلاش‌های زیاد دشمن جرأت نکرده به ولی زمان آسیبی برساند چرا که ولی زمان مدافع حریم دارند.

 چمانه در ادامه افزود: مردم با زبان، مال، جان خود و عزیزانشان دفاع کردند، خدا هم محافظت می‌کند، خدایی که بلد بود چاقو را روی گلوی اسماعیل از کار بیندازد و آتش را برای حضرت ابراهیم سرد کند پس چرا خنجر شمر را روی گلوی امام حسین (ع) از کار نینداخت.

 وی در ادامه یادآور شد: این واقعه یادآور این است که مردم سهم خودشان را انجام ندادند و بی‌همت بودند، ولی خدا امام بزرگوار ما را از پاریس تا تهران حفظ کرد زیرا مردم کار خودشان را کردند، دشمن تمام تلاش خود را کرده بودند که امام را بربایند و نابودش کنند، ولی نتوانستند.

 رئیس حوزه علمیه زرین‌دشت در ادامه بیان کرد: امام فدایی داشت و مردم سهم خودشان را انجام دادند، اگر آن روز در طبس هزار نفر سهم خودشان را در مورد امام رضا (ع) انجام می‌دادند، امام رضا (ع) شهید نمی‌شدند.

 چمانه با اشاره به این موضوع که امام رضا (ع) فدایی نداشتند، تصریح کرد: امام رضا (ع) ۵۰ مرتبه از خانه مأمون تا حجره‌اش روی زمین نشستند و به خود پیچیدند، اما فدایی نداشتند، امام رضا (ع) در حال رفتن به نماز عید فطر بودند و جمعیت پشت سر امام رضا (ع) می‌آمدند، دستگاه مأمون امام رضا (ع) را بازداشت کرد؛ اما اگر همه مردم با شعار برمی‌گشتند و با زبانشان از امام رضا (ع) دفاع می‌کردند دستگاه مأمون جرأت بازداشت امام را نداشت.

 وی تأکید کرد: همین که مردم ما می‌گویند خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و ما رهسپاریم با ولایت تا شهادت این باعث می‌شود دشمن به خودش جرأت ندهد به ولی زمان آسیبی برساند.
 
 انتهای خبر/224224

برچسب ها: امام رضا (ع) ، شهادت ، مدافع
نظرات بینندگان